Wies werkt als huishoudelijke hulp via Hlprs

Wies stond niet alleen model voor onze website (hier & hier bijvoorbeeld), maar ze is ook daadwerkelijk werkzaam als huishoudelijke hulp via ons platform. Jarenlang werkte Wies als secretaresse, maar 3 jaar geleden ging het roer om en koos zij voor een carrièreswitch. En dat heeft heel goed uitgepakt! In deze blog vertelt Wies wat het werken als huishoudelijke hulp via Hlprs zo leuk maakt.  

Hoe ben je bij Hlprs terechtgekomen?

‘Jarenlang ben ik werkzaam geweest als secretaresse. Door reorganisaties verloor ik helaas mijn baan. Het liefst wilde ik minder uren werken en via een zoektocht op Google kwam ik bij Hlprs uit. Ik zag meerdere positieve reviews over het platform en besloot me aan te melden als huishoudelijke hulp.’ 

Wat vind je van het werken via Hlprs?

‘Ik vind het leuk en afwisselend werk en het is heel fijn dat ik mijn eigen uren kan bepalen. Daarnaast krijg je heel veel waardering.’  

Heb je wel eens iets raars of grappigs meegemaakt met een klant?

'Ja, in de periode dat één van mijn klanten met vakantie was, zou een uitwonende zoon (ca. 21 jaar) zolang in huis zijn om o.a. de huisdieren te verzorgen. Omdat er na driemaal bellen niemand opendeed, gebruikte ik de huissleutel om binnen te komen. Ik riep een aantal maal luid ''Goedemorgen!'', maar er kwam geen reactie. Toen ik al een tijdje aan het werk was en op de bovenetage aan de slag wilde en (om ca. 11.00 uur!) de deur van één van de slaapkamers opende, zag ik tot mijn schrik dat de zoon in bed lag. Ook hij schrok enorm en wist zich geen houding te geven. Ik heb mij discreet teruggetrokken, terwijl ik mij mompelend verontschuldigde. Toen hij weer netjes was en beneden kwam, hebben wij er tijdens een lekker kopje koffie hartelijk om gelachen. Sindsdien kijk ik altijd eerst even in de diverse kamers of er echt niemand thuis is!' 

Wat is de vreemdste klus die je wel eens voor iemand hebt gedaan?

‘Bij een klant kwam ik werken op een dag dat zij zelf een dagje voor haar werk aan de andere kant van Nederland moest zijn. Toen ik in de woonkamer kwam, zag ik dat haar kat had overgegeven. Ik had het idee dat er nog iets dwarszat. Als groot kattenliefhebber hield ik de kat goed in de gaten, maar ik was er niet gerust op en had het gevoel dat ik er naar moest laten kijken. Ik heb de klant gebeld en zij kon niet direct naar huis komen. Toen heb ik voorgesteld om naar de dierenarts te gaan. Met telefonische aanwijzingen van de klant, vond ik het kattenpaspoort en de bench en ben naar de dierenarts gereden. Er bleek iets vast te zitten in de slokdarm. De arts heeft het euvel verholpen. Einde van het verhaal: kat blij, ikzelf blij en de klant opgelucht en nog veel blijer!’  

Wat is voor jou het grote voordeel om via Hlprs te werken?

‘De financiële afhandeling wordt in zijn geheel door Hlprs geregeld, zodat je zelf geen actie hoeft te ondernemen om je geld te ontvangen.’ 

Welke schoonmaakmiddelen of apparatuur moet een klant in huis hebben zodat jij je werk goed kunt doen? 

‘Dat zijn eigenlijk gewoon de standaard schoonmaakmiddelen, zoals afwasmiddel, alles- en glas- en toiletreiniger (mogen huismerken zijn) en goede schoonmaakdoekjes. Het hoeven dus echt geen dure merken te zijn!’ 

Heb jij dé schoonmaaktip voor ons? 

‘Om te voorkomen dat je stofzuiger een muffe geur afgeeft, kun je een beetje waspoeder opzuigen. Vervolgens wordt een frisse geur door heel je huis verspreid.’ 

Wil jij, net als Wies, ook aan de slag als huishoudelijke hulp via Hlprs?

Dit zijn de voordelen van werken via Hlprs:
  • Je eigen uurtarief bepalen 
  • Goed te combineren met gezin, studie of ander werk
  • Meteen aan de slag, wachten hoeft niet
  • Je werkt wit (legaal!) via de Regeling dienstverlening aan huis
  • Werken bij meerdere klanten, nooit saai!


Reacties